bacalaureatul restant

Rasfoiam astazi pe site-ul evz cateva articole de actualitate, printre care si unul care nu mai reprezinta interes, fiind totusi dezgropat de faptul ca (probabil), se aprope a doua sesiune a examenului de bacalaureat, destinata pentru cei care nu au reusit sa treaca cu nota suficienta de prima sesiune.Articolul se refera in special la cazul nefericit al unui liceu din capitala (desi nu sunt sigur, autorul articolului prezinta informatiile intr-o maniera putin ambigua), si despre promovabilitatea de 0 % a elevilor de clasa a XII-a din unitatea respectiva de invatamant.
Well…problema corectitudinii examenului de bacalaureat, reprezinta un „mar al discordiei” intre cei implicati in aceasta problema de mai bine de 10 ani. Ironic parca, este faptul ca problema asta macina autoritatile, parintii si elevii doar dupa afisarea notelor, nu si inainte de sustinerea lui. (inainte de bacalaureat se agita doar editurile si autorii de manuale tip-fituica, dar voi reveni mai tarziu la acest aspect).
Anul acesta am fost si eu „fericit partas” la sustinerea probelor de bac; (lb.& literatura romana, istorie si geografie) nu ma asteptam la mari schimbari, in ciuda pompoaselor declaratii futuriste ale fostei ministre a Educatiei si Invatamantului, ecaterina andronescu (aa, pardon, trebuia sa scriu cu majuscule) si ale actualului, atanasiu parca.Faptul in sine era de asteptat, avand in vedere atitudinea multora pre-examen, cadre didactice, elevi si bineinteles grijile excesive ale parintilor in legatura cu soarta propriilor progenituri.
Trecand peste modul in care s-a desfasurat examenul (precizez ca ploua mult afara, altceva nu se merita – consider ca spagile, fitzuicile, organizarea perfecta dintre elev-supraveghetor, sunt subiecte deja intens dezbatute in fiecare an) as vrea sa ajung (dupa cum spuneam mai sus) la problemele invatamantului pre-universitar care culmineaza cu sustinerea ex. de bacalaureat, problema ce face furori in presa si in randurile sociale in general, DOAR dupa afisarea rezultatelor si in fiecare an. Acest fapt se datoreaza, logic, impasibilitatii Ministerului Educatiei, zis si al Cercetarii. Daca cei din Guvern au in fata o problema nerezolvata de la un an la altul si totusi este pasiv, probabil e ceva in neregula cu el. Interesant este modul in care se gestioneaza aceasta problema:
cazul 1:avem in fata un MEC naiv si inconstient care se hraneste cu iluzia unor examene anuale de bacalaureat corecte si normale, fapt ce explica lipsa decizilor in acest sens, si cazul 2, un MEC pe deplin constient de situatia reala, incapabil ORI dezinteresat in luarea uneor decizii care sa schimbe actuala situatie. Si sunt sigur ca bravii conducatori MEC au ajuns acolo doar datorita competentelor lor in a lua decizii („bune”, desigur), si a impardonabilitatii lor obiective; deci prima varianta cade din start.
Ce impiedica MEC sa-si ia responsabilitatea unei reforme in invatamant, exceptand schimbarile aberante si incoerente an de an? e simplu, interesul in a creste PROSTI! si asta pentru ca prostii au si partile lor pozitive, enumerand aici, „pusul botului”, loialitate si incredere deplina, manipularea dupa propria vointa, etc. Comunistii au interzis activitatea partidelor opozante, taindu-le brusc dreptul de-a exista; se pare ca sistemul capitalist post-decembrist ROMANESC foloseste metode mai noi si mai inteligente, asigurandu-se ca posibili opozanti si critici ai acestui sistem mizerabil sunt „exterminati” inca din faşă. De ce sa mai arunci intelectuali in inchisoare (aka Iuliu Maniu in perioada comunista), cand poti sa-i „ingropi”, facandui necunoscuti si in acelasi timp ai respecta si drepturile omului, renuntand la tortura s.a.mijloace neconstitutionale; de ce sa pornesti o prigoana impotriva lor, facandu-i anarhisti, imperialisti sau burghezi (aka perioada comunista, cand poti sa-i inlocuiesti cu noile vedete si modele (o fi simona zisa „senzuala” sau oana zavoranu) – se pare ca uit tot mai des faptul ca numele de persoane se scriu cu majuscule, dar imi asum umil ulterioara critica din partea academicienilor si scriitorilor literari. Revenind la ideea ca MEC este crescator de prosti, se pare ca initiativa aceasta perfida se bucura si de ajutorul mass-media, organ caruia teoretic, scopul fundamental ii este de a informa corect si intr-o maniera obiectiva societatea.
Pornind de la bacalaureat si modul in care este conceput acest examen, respectiv modul in care se desfasoara reprezinta echivalentul unei societati birocratice, conduse de interesul personal si oprimata intentionat de anumite interese meschine ( o parte dintre ele au fost expuse mai sus). Observ ca in atitudinea multora dintre cei care comenteaza pe seama acestui fapt, este prezenta o aversiune fata de profesori si modul in care ei isi desfasoara activitatea. Relativ, este un adevar sumbru, si anume ca in perioada actuala, profesorii sunt „cumparati” la propriu de elevi cu bani, schimband principiul, caruia elevul era „cumparat” la figurat de catre profesor prin talentul pedagogic prezent odata in sistemul educational. Nu este greu de observat de unde porneste aceasta „tentacula”, si anume din burta „caracatitei”: daca nu ma insel, actualul guvern promitea acum 2 ani in contextul alegerilor parlamentare salarii marite cu 50 % profesorilor, desi se stia de faptul ca economia va avea de suferit in perioada imediat urmatoare datorita recesiunii; astfel, falcile groase si obeze ale guvernantilor care promiteau aceste aberatii pe deplin constiente si impinse de interesul meschin, cumparau si ultima ramasita intelecta, si asa flendurita de schimbari si mizerii politice. (nu vreau sa fac nicio aluzie asupra simpatiilor mele politice, deoarece nu am niciuna, fata de un partid sau conducator politic anume, si acest fapt va fi dovedit ulterior prin urmatoarele posturi)
Probabil statul roman are nevoie de o resursa pe care sa o exploateze, implicit sa o exporte in afara granitelor, si aceasta este reprezentata de forta de munca. Aceasta „resursa” are efect benefic continuu, si anume absolventul de liceu/facultate poate trimite in tara sa natala sume de bani, care sa puna in miscare motorul economic al Romaniei, incapabil in a functiona pe baza altor idei si principii, fapt datorat din nou…incompatibilitatii romanului de a gasi si alte metode; deci adunand cele cateva milioane de tineri apti de munca din diaspora, inmultit cu o suma medie de bani venita din partea fiecaruia, ajungem la un rezultat pe deplin rentabil, si anume economia Romaniei poate fi sustinuta aproape integral cu fondurile financiare venite din partea fortei de munca.
Probabil astea sunt principiile fiecarui tanar constient, si competent dezamagit de incapabilitatea Guvernului de a dezvolta macar un amarat de sector primar, sprijinit de numeroase resurse, dar neexploatate datorita unei mentalitatii caracterizata de o durere deplina in organul genital si a gandirii cancaniste, caracteristic-nationala incepand cu cei 400 de lideri si persoane politice (Senat + Camera Deputatilor) si pana la cele 20 de milioane de romani (insa las loc si de exceptii).
De ce se mai studiaza la geografie densitatea fragmentarii muntilor si campiilor, daca absolventii de liceu nu stiu superlativele geografice cum ar fi inaltimea si adancimea maxima a reliefului de pe glob; de ce se mai insista asupra calcularii bilantului radiativ al soarelui in perioada de un an – ceva de genul Q= (S+D+A)-(R+T), cand multi dintre ei habar nu au ce sunt norii; la istorie se pune accent pe cunostiinta in cauza a tuturor bataliilor lui Mircea cel Batransi locul desfasurarii acestora, dar nu am intalnit in absolut niciun manual scolar locul unde este inmormantat, si anume la Manastirea Cozia..pentru examenul de bacalaureat la lb.si literatura romana trebuie sa stii cine a pus bazele sincronismului literar si modernismului in beletristica romana, dar nu e necesar sa stii de ce Faust, sau Razboi si Pace, sau Mizerabili sunt considerate capodopere in literatura universala, pentu ca tu nu stii in primul rand de cine au fost scrise!
Profesorii care predau aberatiile prezente in programa ministerului nu au nicio vina; ei sunt doar mijloace si obiecte umane in constiinta falcilor obeze care converg asupra acestei metodologii absurde; nu uitati ca un absolvent de facultate, nou profesor are un salariu de 700 de RON, mai putin probabil decat un vanzator de haine intr-un mall. (tinem cont si de reducerile de 25 % de salariu survenite in urma masurilor de austeritate).Vina pentru acesta infectie din invatamantul romanesc o au atat parintii, care nu imaculeaza copilului, viitor elev, un interes fata de ceea ce îl inconjoara, si plus de asta nu-i dau acestuia repere in lupta ideilor si a punctelor de vedere personale cu ceea ce îi este impus de mass media, cat si bineinteles, atitudinea pasiva a MEC..dar revin intr-o noua postare in care as vrea sa insist mai mult asupra mentalitatii si ideei de cultura in statul romanesc, si asupra relatiei cetatean de rand-conducator politic. Oricum vreau sa inchei cu ideea ca in spatele unui stat bine functional, cu o libertate „pervers” de permisiva a presei si a unor reforme care sunt fructuoase doar in plan teoretic, se ascund mizerii si masinarii ruginite care mai pun inca in miscare un aparat birocratic, neschimbat in raport cu mentalitatea de european si libera circulatie modificata dupa anul 1989, in contextul integrarii europene.

cultura

Anunțuri

Despre Nita Andrei
student, fac. de geografie...

One Response to bacalaureatul restant

  1. Nita Andrei says:

    eventualele revizuiri gramaticale/de exprimare vor fi facute mai tarziu 😛

Dorești să adaugi ceva?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: