pentru cei tineri…

…circul cu un mijloc de transport în comun; o zi însorită, poate prea caldă pentru starea de spirit în care mă aflu sau prea activă pentru temperamentul meu amorf..clădiri, blocuri şi stâlpi împovăraţi de cabluri se preling constant pe fereastra prăfuită a autobuzului plin de persoane. O zi diferită, dar totuşi cu acelaşi soare şi aceiaşi binecunoscută lumină vitală „fotosintezei” noastre, ciclu asemănător unui carusel pentru copii, colorat ziua şi închis noaptea…
O toropeală dulce mă cuprinde, obligându-mi simţurile la o pace amorţitoare, catatonică şi letargică în ciuda activităţii motorului maşinii, al vuietului uman din autobuz sau al dansului haotic brownian al prafului din el. Încerc să-mi călăuzesc ideile spre un punct de centru, pentru a-le metamorfoza în iniţiative sau motivaţii, atât de căutate în ultima perioadă.
Particip pasiv în circuitul închis al vieţii umane din autobuz…ajungând încet acasă.
Două tipe „mondene” se opresc lânga mine…ţinând cont de fizionomia trupului şi sclipirea din priviri, le consider a fi undeva în jurul vârstei de 16 ani. Nimic interesant până acum, doar alţi oameni alăturaţi „hoardei” din autobuz…astfel, îmi îndrept din nou privirea spre peisajul monoton citadin, privind în continuare porcăria afişată de geamul prăfuit. Totuşi, prin subconştient aud pasaje din dialogul celor două tinere, vizibil încântate de vremea luminoasă din jur… „am vreo 700 de prieteni pe facebook, dar pe tine nu te-am găsit”, „da, păi din cauza poate că nu ai ID-ul meu”, ” astăzi i-am citit profei de engleză o poezie şi-am facut-o sa plângă”, apoi dialogul constructiv prietenesc îşi schimbă esenţa, derivând spre o cale jargotică (sau poate argotică?) prin fluenţa unor fraze ca ” oh my god” , „what the fuck, chiar e nasol” apoi bolovanul sisific fiind aruncat peste cele mai înalte piscuri ontologice şi filosofic-existenţialiste prin maxima „no facebook, no life” urmată de un rânjet adolescentin feminin prostesc…

De ce să mai ai nevoie de prieteni vii pe care îi găseşti atât de greu, când poţi avea 50 deodată printr-un simplu click, fără a mai fi nevoie să le câştigi încrederea, a le asculta nevoile sau a dialoga estetic şi constructiv cu ei? E mai simplu să găseşti nişte subiecti virtuali împrăştiaţi prin toate colţurile geografice decât a călători cu un anume scop pentru ai afla, iar astfel te-ai mândri figurilor rânjitoare din jur cu noii tăi amici „americani” , „japonezi” şi tot aşa…
Nu, e mai simplu să apreciezi gusturile muzicale sau poza unui amic printr-un simplu „like” decât de-ai spune asta în realitate şi a păstra o figură care să-i confirme asta…e mai simplu să porţi nişte ochelari de soare in faţa unei oglinzi şi a ţine un telefon mobil în mână pentru a-ţi face o poză reusită după alte 6-7 tentative eşuate…e mai simplu să tastezi un citat reprezentativ pentru tine căutat pe net (găsit în cele din urmă, dar neînţeles), decât a posta unul relativ revelatoriu despre tine…
Aş vrea să cred în continuare că o bibliotecă îţi poate oferi informaţii mai valoroase şi mai reale decât Wikipedia…sunt unul dintre aceia care au avut privilegiul să asculte Metallica sau ABBA pe casetă, redată la un casetofon mecanic, trăind cu emoţia şi stresul că aparatul vecinului ar putea încurca şi „toca” în orice secundă banda magnetică…asta până să apară winamp..aş vrea să-mi fac prieteni în carne şi oase şi nu ascunşi în spatele unui monitor sau a unor ochelari de soare acoperind nişte ochi meschini şi lacomi..
Consider că muzica Abba pe casetă (îmi amintesc şi acum cu drag albumele vecinului „ abba gold” ) este mai estetică, mai benefică şi mult mai frumoasă decat iNNA ascultată pe youtube..consider că facebook nu are şanse în faţa unei discuţii „ faţă în faţă” cu 2-3 buni amici într-o cafenea..în cauză, mi-am şters contul de socializare făcut în urmă cu 2 ani ..sincer prefer să mă „refulez” în alte activităţi decât în cele virtuale şi urmărind cu dezinteres ce mai fac „ bunii mei prieteni necunoscuţi” …

indiferenta NE anihileaza

Despre Nita Andrei
student, fac. de geografie...

One Response to pentru cei tineri…

  1. Nadina says:

    Acum esti obligat sa mai iesi in lume. No facebook, no life 🙂

Dorești să adaugi ceva?

